Tuesday, June 2, 2009

Hamster dah balik Malaysia

Salam Bloggers geng.

Kalau asyik dok citer pasal muzik pun, orang mesti naik bosan gak kan. Maka dengan ini aku rasa aku nak start sedikit cerita/diari pasal kehidupan aku (sikit2 sudey, lebih2 ta bley) under tag "Catatan si Hamster".

Untuk pengetahuan kalian, aku baru je pulang ke tanah air, yeah.. for good. seminggu sebelum aku punya departure date, aku lepak kat umah member aku di riverknoll 140. memang syiok gak la tggl dgn bebudak kat rumah ni sebab semua pon ada ragam masing2.

Din - raja penipu dalam segala permainan daun terup terutamanya dahimi, mempunyai interest yg agak pelik sebelum pulang ke malaysia. kesangapan din untuk bermain badminton terlalu ekstrem as if tnya "nak ke gym tak weyh?" for every second. still remember his secret words, "Jom gym lepas BBQ, tp siap2 pkai baju sukan etc la, abes je mkn beberapa ketol ayam, DENGAN PANTAS kita ke gym"... hahaha..

Aza & Amir - 2 makhluk yang aku baru je kenal beberapa bulan, tp sebab diorg cool, aku rasa dh mcm kenal diorg lebih dari beberapa tahun. Amir is very talented in music since he was part of the marching band team members kat skulah dulu. Aza lak member seketiduran aku kat floor bawah, memang gay habes la, hahaha. Aku tak bley blah masa dia lambat nk gi exam final intro bio aritu, sebab malam tu kitorg pulun main winning E sampai lebam. then esok pagi about 8.30 am camtu, he was screaming like hell macam nampak nang nak then gelabah2 macam nak runtuh rumah, lalu pegi amek exam yg sepatutnya sudah bermula kol 8 am.

Najmi @ Masamaun @ Pak Maun - Aku belajar satu perkataan dgn dia ni. Shittiz. Derived from Shit, pastu jadi shitty, pastu nak kasi sedap sket tambah huruf Z so jd la shittiz. cth penggunaan = "Shittiz aa wei.. shittiz.."

Melli - Raja segala penglipur lara. seorang yg tak bley berhenti bercakap. Rumah akan menjadi senyap either kalau dia tgh tdo atau dia mmg tadak kat rumah la. Banyak gak cerita2 yg kitorg layan termasuklah cerita pak manat, kesah hantu soya bean, kesah hantu "mama carry baby" (asalnya hantu tu dokong baby, but few years then baby tu dh besar sbb ada org nampak hantu tu pimpin anak dia yg dah besar tu.. LOL).

Itu antara mereka yang menumpang bersama-sama aku ketika saat terakhirku di riverknoll. Ada ramai lagi yang tggl kat rumah tu tapi aku malas nak taip n dikraib panjang-panjang semua org, kang dah jd macam wikipedia lak kan. overall, u guys r the best la.

Aritu masa balik sini, kitorg naik Flight Mas MH 091 dari Newark. Shit. Actually inilah flight yg dinaiki oleh 2 pelajar Malaysia yg kena infected dgn H1N1 a.k.a virus pembawa selesema babi. pastu dalam flight tu aku terperasan satu row tengah yg sengaja dikosongkan (deck paling belakang). pada atas setiap tempat duduk di situ terdapat sekepeing kertas (yang sengaja ditempek) bertulis "blocked". adakah row itu sengaja dikosongkan kerana pernah "dihuni" oleh pelajar2 yang kena swine flu itu? Mak aihh.. harap2 dikosongkan atas sebab lain la i.e ada org gi calit taik hidong kat bawah seat situ smpai keras dan ssh untuk dibersihkan, so kena dikosongkan semntara waktu.. make sense gak kn?

Then aku balik ke tempat duduk aku, terletak satu deck didepan deck yg aku mentioned td, dan tak semena-mena, aku terdengar satu bunyi "keceyyyyhhhhhhhhhh 3X" betol2 kat depan aku, diikuti dengan bunyi "shreeeetttttttttt.. hush.. hush..". Pulakkk... dengan sereflex yg boleh aku amek selimut aku then tutup lubang nasal dan mulot aku untuk beberapa ketika. Pastu nak tau apa jadi? korang tanak tau apa yang terjadi selepas tu, hahaha..

Sekarang aku berada kat Taiping. Aku rasa semua orang yang belajar Geografi tau, Taiping adalah antara kawasan yang paling lembab di Malaysia kerana Bukit larut. Tapi semenjak 2 hari aku berada disini, aku rasa statement tu cam kurang tepat la. Tepeng panas siot, macam neraka...

No comments:

Related Posts with Thumbnails